loading...
بهترین مطالب آموزشی فضای مجازی
ufile@ بازدید : 722 یکشنبه 20 تیر 1395 نظرات (0)

با توجه به تغییرات اخیر ویرایش جدید مبحث دهم مقررات ملی ساختمان در زمینه طراحی به روش حدی یا LRFD و لزوم یادگیری مباحث کنترل و طراحی با این روش ، جزواتی بسیار کاربردی و خلاصه در رابطه با این موضوع تقدیم مهندسان عزیز می گردد.

 

جزوه طراحی سازه های فولادی و نکات مهم مبحث دهم

 

کتاب طراحی سازه های فولادی به روش حدی

 

نکات طراحی سازه های فولادی به روش حدی در ETABS


طراحی لرزه ای سازه های فولادی به روش حدی

ufile@ بازدید : 443 یکشنبه 20 تیر 1395 نظرات (0)

 كسب وكار خانگي (Home business) یکی از جذاب ترین انواع کسب و کار است. در اینجا منظور از کسب و کار خانگی " فعالیتی اقتصادی است که در محل سکونت شخصی و با کمک امکانات منزل راه اندازی می شود." استفاده از فضا و منابع ارزان منزل ، هزینه ی راه اندازی آن را پایین آورده است . همچنین ریسک کمتر و ساعات کاری اختیاری ، این نوع کسب و کار را به یکی از جذاب ترین کارهای جهان تبدیل کرده است ، کسب و کار خانگی در خانه شکل می گیرد و انعطاف بیشتری به زندگی می دهد.

از آنجایی که این نوع کسب و کارها از امکانات منزل بهره می گیرند ، در صورت بروز رکود اقتصادی بیشتر دوام می آورند. گفته می شود شانس موفقیت این نوع کسب و کار بسیار بالاست. طرح حمایت از مشاغل خانگی مبتنی بر معافیت مالیاتی است. برای افرادی که در خانه به جامعه خدمات می دهند کد اقتصادی منظور خواهد شد . برخورداری از معافیت مالیاتی ، عوارض اداری  و تجاری و عدم نیاز به تغییر کاربری مسکونی از مزایای این طرح برای صاحبان مشاغل خانگی است. تمام بانک ها و موسسات اعتباری بانکی طبق این طرح موظف هستند همه ساله 30 درصد از منابع قرض الحسنه را به مشاغل خانگی اختصاص دهند.

مزایای زیر به عنوان مهمترین دلایل رویکرد مردم به مشاغل خانگی یاد می شود:

1) پايين بودن هزينه راه اندازي و ريسك سرمايه گذاري

2) حذف هزينه هاي مربوط به خريد، رهن و اجاره كارگاه

3) حذف هزينه اياب و ذهاب

4) استفاده از نيروي كار ساير اعضاي خانواده

5) امكان كاركردن به صورت پاره وقت

6) تناسب با ويژگيهاي جسمي افراد معلول و كم توان

7) آزادي و استقلال عمل بيشتر

8) احتياج به آموزشهاي ساده و كوتاه مدت

9) ايجاد توازن بين مسئوليت خانوادگي زنان و اشتغال آنان

10) انعطاف پذيري كار

11) توسعه فرهنگ كار در خانواده

اگر برای شما هم پیش آمده که از کار کردن برای دیگران خسته شده اید و دلتان می خواهد کاری هرچند کوچک برای خودتان داشته باشید پیشنهاد میکنیم ابتدا لیست مشاغل خانگی را مطالعه فرمائید.

ufile@ بازدید : 735 یکشنبه 20 تیر 1395 نظرات (0)

 سرفه سيگنالي است که به صورت ارادی یا رفلکسی ایجاد می‌شود و خبراز عدم تعادل بدن می دهد و نبايد آن را بدون توجه سركوب كرد يا به حال خود گذاشت .سرفه های معمولی در اکثر موارد بی ضرر هستند، ولی بیماریهای خطرناک و جدی وجود دارند که بخشی از علائم آنها سرفه های مزمن و مداوم می باشد.

اکثر سرفه ها  را با روشهای  طبیعی و ساده و بدون نیاز به دارو، مداوا کرد. روشهای طبیعی  به مداوا و کاهش عوارض ناشی از سرفه های مزمن کمک می کنند. قبل از اینکه استفاده از این  درمانها را آغاز کنیم، ضروری ست  که نوع سرفه ای که از آن رنج می بریم را معین کنیم. تشخیص نوع سرفه به ما کمک می کند که درمان صحیحی برای آن انتخاب کرده و نتایج مطلوب تری عایدمان گردد.

سرفه علل متفاوتی دارد از جمله عفونت تنفسی مانند برونشیت، ذات الریه، واکنش به حساسیت، عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفلوانزا و مصرف داروهایی مانند داروهای فشار خون نیز می تواند به سرفه منجر شود.

سرفه ها بطور کلی به 2 گروه اصلی تقسیم می شوند: سرفه های مرطوب که  همراه با ترشح و خلط هستند و سرفه های خشک که بدون ترشح و خلط می باشند. سرفه های مرطوب به مواردی گفته می شود که همراه با ترشح خلط بوده و از ریه ها منشا می گیرند. در سرفه های خشک هیچ نوع تشکیل و ترشح خلطی وجود ندارد.

ufile@ بازدید : 423 شنبه 19 تیر 1395 نظرات (0)

 افرادی که مادرزادی لاغر بدنیا می آیند و یا لاغر بوده اند اشتیاق شدیدی به چاق شدن دارند. هرچند اکثر افراد بدنبال لاغری هستند، اما خیلی ها هم چاق شدن برایشان آرزو است. بعضی ها برای شرکت در تیم های ورزشی و یا ماندن در تیم نیاز به چاق شدن دارند. بعضی دیگر احساس می کنند که با چاق شدن زیباتر و سالم تر بنظر می رسند. برای چاق شدن سالم باید برروی مصرف غذاهای سالم تمرکز کرد، چراکه هرچند کالری بیشتر آدم را چاق می کند، اما تغذیه سالم و مقوی لازم تر است.

 برای چاقی نیاز به مصرف غذاهای پرکالری در عین حال سالم است نه فقط غذاهایی که پر از کالری، چربی، شکر و … است. هدف شما باید این باشد که غذاهای پر از ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی و در عین حال کالری را اتخاب و مصرف نمایید.

در ادامه با رعایت نکات پیشنهادی می توانید وزن مطلوبتان را کسب نمایید. عوامل متعددی در لاغری تأثیر دارند از جمله عوامل هورمونی و ارثی ، عوامل اجتماعی نظیر استرس ، افسردگی ، نگرانی و ... که ریشه یابی و درمان آنها با مشورت و کمک پزشکان متخصص میسر خواهد شد.توجه نمایید که اگر به کمبود وزن جدی دچار هستید یا به دنبال یک برنامه غذایی صحیح هستید، باید به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید. آنچه در اینجا خواهید خواند، تنها توصیه هایی مفید و بی ضرر برای تغذیه و فعالیت شما است.عمل کردن به نکات زیر موجب میشود به تدریج وزنتان اضافه شود و چاق شوید، اما فراموش نکنید که اضافه شدن وزن با چاقی (انباشته شدن چربی) متفاوت است.

ufile@ بازدید : 480 جمعه 18 تیر 1395 نظرات (0)

با توجه به ارائه متنوع و متفاوت از منابع آزمون اجرا براساس مواد آزمون اعلامی و سردرگمی داوطلبان ، بر آن شدیم تا با قرار دادن جزواتی مناسب و کم حجم مسیر قبولی در این آزمون را هموارتر نماییم.

 

آئين نامه اجرايي قانون مديريت پسماندها

قانون تامین اجتماعی

قانون کار

قوانین و مقررات ساخت وساز

کتابچه گودبرداری و سازه نگهبان

ماشین آلات ساختمانی کامل

ufile@ بازدید : 513 پنجشنبه 17 تیر 1395 نظرات (0)

درجهان كنوني، دنيا با مشكل اعتياد مواجه است همانطور كه جرايم مواد مخدر بين المللي ترين و سازمان يافته ترين جرايم را تشكيل مي دهد، اعتياد هم بزرگترين و بين المللي ترين مسئله اي است كه در سطح جهان وجود دارد. متاسفانه امروزه بيشترين قربانيان اعتياد، طبقه ي جوان جوامع هستند.

در ايران اولين عاملي كه در گسترش و رواج مواد مخدر بيشترين سهم را داشته است. پذيرش مواد مخدر به عنوان يك داروي موثر ومسكن دردها از سوي مردم وبه علت عدم آگاهي و بي اطلاعي از اثرات مخرب مواد بوده است.

بررسي اعتياد در زمان حاضر از اهميت ويژه اي برخوردار است.از يك طرف جمعيت جامعه ي ايران جوان است و از طرف ديگر جوانان اصلي ترين قربانيان مواد مخدر هستند چرا كه جوانان به خاطر خصوصيات جواني، آسيب پذيري بيشتري دارند چون پويا و جستجو گرند.

ufile@ بازدید : 356 پنجشنبه 17 تیر 1395 نظرات (0)

هر سازه ای  می تواند بنا به دلایلی همچون اشتباهات طراحی ، مشکلات و معایب ساخت ، تغییر کاربری ، اتمام زمان بهره برداری ، تغییرات مشخصات سازه ای و ... ایمنی و شرایط مطلوب بهره برداری را از دست بدهد و نیازمند عملیات مقاوم سازی باشد . امروزه روشهای مختلفی برای مقاوم سازی سازه های بتنی موجود می باشد که می توان طی یک فرآیند مؤثر و منطقی از آنها استفاده و بهره گرفت. در این پروژه ابتدا با مراحل مقدماتی بررسی عملیات ترمیم و مقاوم سازی آشنا خواهید شد و سپس با 2 نمونه از پروژه های اجرا شده مقاوم سازی در مصلی و پل غازیان شهر انزلی به صورت کاملاً تصویری و توضیحات کافی بحث های مربوطه را فرا خواهید گرفت.

 

 

لینک دانلود


ufile@ بازدید : 390 چهارشنبه 16 تیر 1395 نظرات (0)

ارباب حلقه ها رمان سه جلدی در ادامه رمان هابیت ها به سبک خیال پردازی حماسی اثر جی . آر. آر. تالکین می باشد که طی ۱۲ سال از سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۹ که بیشتر آن در زمان جنگ جهانی دوم بوده نگارش شده است. كتاب از دیدگاه‌ و نظرگاهی فلسفی و با تكیه بر اسطوره ‌ها و یك سری عقاید مذهبی نگاشته شده است. عالم فیلم عالمی اسطوره‌ای است ولی این عالم در فضایی انسانی اتفاق می‌افتد. یعنی این انسانها هستند كه برگزیده می‌شوند تا حكومت نهایی را به دست گیرند. حالا چرا انسانها برگزیده شده‌اند؛ مساله فلسفی فیلم است كه می‌توان آن را مصداق روایت اسلامی «انی جاعل خلیفه فی‌الارض» كه همان خلیفه‌اللهی انسان است عنوان كرد.

بر اساس این رمانها، سه فیلم که در نوع خود شاهکار سینمای جهان محسوب می شوند تهیه شده است. از دهه هفتاد سینمای هالیوود ساختن فیلم هایی که " آخرین جنگ سرنوشت ساز بشریت " یا همان " آرماگدون " ARMAGEDON  را در بر بگیرد در دستور کار تولید های خود قرار داده است. در مورد بحث های ماسونی یا غیر ماسونی بودن این فیلم تاکنون نظرات متفاوتی ارائه شده است:

اگر ماسونی است چرا دشمن چشم بزرگ جهان بین است؟

اگر ضد ماسون ها و نظم نوین جهانی است پس چطور این همه پول برای تولیدش در هالیوود صرف شده؟

ufile@ بازدید : 356 شنبه 12 تیر 1395 نظرات (0)

همه افراد به طور طبیعی در مراحلی از زندگی‌شان به جایی می‌رسند که نیاز به تشکیل زندگی مشترک را احساس و آمادگی این کار را پیدا می کنند، ولی عواملی موجب می شود که باوجود نیاز و آمادگی‌شان، دچار شک، ترس و دودلی شوند و از ازدواج اجتناب کنند یا در مراحل بعد، از ازدواج پشیمان شوند .

  یکی از دلایل عمده این مسئله آن است برخی از این افراد در خانواده های کم توان مالی به دنیا آمده اند و در محدودیت و به دور از مهر و عطوفت رشد کرده اند و لذا اساساً نسبت به همسر، فرزند، و زندگی مشترک دلسرد هستند و حس خوبی ندارند. این افراد به دلیل سختی ها و مرارت هایی که در کودکی خود متحمل شده اند، دارای اعتماد به نفس پایینی هستند، بر این باورند که توانایی خوشبخت کردن نفر دومی را ندارند، و نمی خواهند زیر بار مسئولیت زندگی بروند. باید توجه داشت زمانیکه زن و مرد یکدیگر را دوست داشته باشند و برای هم ارزش قائل باشند، ازدواج خود را به منزله یک اشتراک قابل تحسین جلوه می دهد و زوجین را از مزایای بیشماری بهره مند می نماید.

ufile@ بازدید : 379 دوشنبه 07 تیر 1395 نظرات (0)

بيمه از زبان هندي ( اردو ) گرفته شده است و معني لغوي آن ضمانت است . در اصطلاح نيز ضمانت مخصوصي است از جان يا مال كه در حقوق جديد دنيا رواج يافته است . در بيمه اشخاص با پرداخت وجهي مسئوليت كالا يا سرمايه يا جان خود را بعهده ديگري ميگذارند و بيمه كننده در هنگام زيان بايد زيان و خسارت وارده را بپردازد . 

تعريف متداول بيمه بدين شرح است : بيمه عملي است كه به موجب آن بيمه گر در مقابل دريافت عوض بنام (( حق بيمه يا وجه اشتراك )) و بموجب مقررات خاص خسارات را جبران مينمايد بدين ترتيب بيمه موجد نوعي اطمينان در مقابل مخاطره محتمل الوقوع تلقي ميگردد. 

ufile@ بازدید : 376 دوشنبه 07 تیر 1395 نظرات (0)

تقريباً همه نيازهاي انسان هاي اوليه در محيط خانوادگي تأمين مي شد، اما با رشد جوامع و شروع زندگي اجتماعي، نياز به استفاده از توليدات ديگران احساس شد. به طوري که افراد، محصولات و توليدات خود را با محصولات و توليدات به دست آمده به وسيله ديگران معاوضه مي کردند. با اختراع پول، اين مبادلات سيري صعودي يافت و مراودات تجاري بين ملل نيز آسان تر شد، به طوري که امروزه کمترين کشوري را مي توان يافت که کليه نيازهاي خود را در داخل تأمين کند. زيرا به دليل تنوع منابع طبيعي يا پيشرفت فن آوري، کشورها از قابليت هاي گوناگوني براي توليد کالاها و ارايه خدمات برخوردار شدند. از اين رو رشد و توسعه فزاينده تجارت جهاني در چند دهه اخير سبب تغييرات گسترده اي در روابط تجاري بين ملل مختلف شده است، به نحوي که شيوه نوين خريد و فروش بين المللي جايگزين روش سنتي شده و استفاده از پول بيگانه (ارز) به جزئي لاينفک ازاين مبادلات تبديل شده است. به اين دليل کسب درآمدهاي ارزي از مهمترين برنامه هاي اقتصادي کشورها به شمار مي رود. از طرف ديگر واژه برنامه ريزي براي کسب درآمدهاي ارزي مستلزم درک اهميت ارز در اقتصاد ملي، نحوه تبديل پذيري پول هاي بيگانه به پول ملي و نقش بانک ها در بازار ارز با توجه به ريسک نوسانات نرخ ارز است.

ufile@ بازدید : 361 یکشنبه 06 تیر 1395 نظرات (0)

همه ما با حالت روحی خشم آشنا هستیم و در زندگی بارها آن را تجربه کرده ایم. خشم نوعی هیجان روحی است که اغلب بر اثر واکنش شخص نسبت به رفتار ناشایست دیگران بروز می‌کند. خشم می تواند یک رنجش و ناراحتی زودگذر باشد و یا یک عصبانیت تمام عیار، در هر حال پدیده‌ای کاملا طبیعی است . در زندگي افراد و مسايل بسياري وجود دارند كه موجب برانگيختن خشم ميگردند اما هرگاه همواره مقهور آنها شويم و اجازه دهيم تا خشم بر ما اعمال كنترل كند ديري نميگذرد كه جسم و روح ما دچار فرسودگي و زوال ميگردد. بايد سعي كرد تا آنجا كه ممكن است بيهوده خشمگين نشد.

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
بهترین برای بهترینها
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 143
  • بازدید ماه : 143
  • بازدید سال : 695
  • بازدید کلی : 199,964