loading...
بهترین مطالب آموزشی فضای مجازی
ufile@ بازدید : 495 چهارشنبه 20 مرداد 1395 نظرات (0)

 گیاهان دارویی گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آنها حاوی مادهٔ مؤثره است. این ماده که کمتر از ۱٪ وزن خشک گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی مؤثر بر موجودات زنده است.گیاهان دارویی شامل بخش‌هایی از گیاه است که پس از خشکاندن، بدون ایجاد هرگونه تغییری در مغازه‌ها و عطاری‌ها به فروش می‌رسد. گیاهان دارویی مثل زیره، رازیانه، هل یا دارچین گیاهانی هستند که برخی خواص درمانی آن‌ها که عمدتاً بی ضرر یا کم ضرر هستند، به اثبات رسیده است اما داروهای گیاهی حاصل تبدیل برخی گیاهان به دارو در کارخانه‌های داروسازی و طی فرآیندی خاص و استریل هستند.

با این توضیحات و ذکر تفاوت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی باید گفت که عطاری‌ها تنها حق فروش گیاهان دارویی را دارند، گیاهانی که تعداد شان مشخص است و طی سالیان دراز فواید و بی عارضه یا کم عارضه بودن شان به اثبات رسیده است. مسلم است که مصرف بی‌رویه و بیش از حد نیاز هر نوع خوراکی اعم از گیاهی یا شیمیایی می‌تواند برای بدن ضرر داشته باشد. امروز کتاب خوبی در اختیارتان قرار می گیرد تا با خواص گیاهان دارویی بیشتر آشنا شوید.

 

دانلود کتاب خواص داروهای گیاهی

ufile@ بازدید : 734 یکشنبه 20 تیر 1395 نظرات (0)

 سرفه سيگنالي است که به صورت ارادی یا رفلکسی ایجاد می‌شود و خبراز عدم تعادل بدن می دهد و نبايد آن را بدون توجه سركوب كرد يا به حال خود گذاشت .سرفه های معمولی در اکثر موارد بی ضرر هستند، ولی بیماریهای خطرناک و جدی وجود دارند که بخشی از علائم آنها سرفه های مزمن و مداوم می باشد.

اکثر سرفه ها  را با روشهای  طبیعی و ساده و بدون نیاز به دارو، مداوا کرد. روشهای طبیعی  به مداوا و کاهش عوارض ناشی از سرفه های مزمن کمک می کنند. قبل از اینکه استفاده از این  درمانها را آغاز کنیم، ضروری ست  که نوع سرفه ای که از آن رنج می بریم را معین کنیم. تشخیص نوع سرفه به ما کمک می کند که درمان صحیحی برای آن انتخاب کرده و نتایج مطلوب تری عایدمان گردد.

سرفه علل متفاوتی دارد از جمله عفونت تنفسی مانند برونشیت، ذات الریه، واکنش به حساسیت، عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفلوانزا و مصرف داروهایی مانند داروهای فشار خون نیز می تواند به سرفه منجر شود.

سرفه ها بطور کلی به 2 گروه اصلی تقسیم می شوند: سرفه های مرطوب که  همراه با ترشح و خلط هستند و سرفه های خشک که بدون ترشح و خلط می باشند. سرفه های مرطوب به مواردی گفته می شود که همراه با ترشح خلط بوده و از ریه ها منشا می گیرند. در سرفه های خشک هیچ نوع تشکیل و ترشح خلطی وجود ندارد.

ufile@ بازدید : 422 شنبه 19 تیر 1395 نظرات (0)

 افرادی که مادرزادی لاغر بدنیا می آیند و یا لاغر بوده اند اشتیاق شدیدی به چاق شدن دارند. هرچند اکثر افراد بدنبال لاغری هستند، اما خیلی ها هم چاق شدن برایشان آرزو است. بعضی ها برای شرکت در تیم های ورزشی و یا ماندن در تیم نیاز به چاق شدن دارند. بعضی دیگر احساس می کنند که با چاق شدن زیباتر و سالم تر بنظر می رسند. برای چاق شدن سالم باید برروی مصرف غذاهای سالم تمرکز کرد، چراکه هرچند کالری بیشتر آدم را چاق می کند، اما تغذیه سالم و مقوی لازم تر است.

 برای چاقی نیاز به مصرف غذاهای پرکالری در عین حال سالم است نه فقط غذاهایی که پر از کالری، چربی، شکر و … است. هدف شما باید این باشد که غذاهای پر از ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی و در عین حال کالری را اتخاب و مصرف نمایید.

در ادامه با رعایت نکات پیشنهادی می توانید وزن مطلوبتان را کسب نمایید. عوامل متعددی در لاغری تأثیر دارند از جمله عوامل هورمونی و ارثی ، عوامل اجتماعی نظیر استرس ، افسردگی ، نگرانی و ... که ریشه یابی و درمان آنها با مشورت و کمک پزشکان متخصص میسر خواهد شد.توجه نمایید که اگر به کمبود وزن جدی دچار هستید یا به دنبال یک برنامه غذایی صحیح هستید، باید به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید. آنچه در اینجا خواهید خواند، تنها توصیه هایی مفید و بی ضرر برای تغذیه و فعالیت شما است.عمل کردن به نکات زیر موجب میشود به تدریج وزنتان اضافه شود و چاق شوید، اما فراموش نکنید که اضافه شدن وزن با چاقی (انباشته شدن چربی) متفاوت است.

ufile@ بازدید : 417 یکشنبه 06 تیر 1395 نظرات (0)

همه انسان ها موهایشان می ریزد، هنگامی که حمام هستید، موها را خشک یا شانه می کنید ممکن است چندین تار بریزد و این کاملا نرمال و عادی است. به طور متوسط، ما حدود 50 تا یکصد تار موی خود را در طول روز از دست می دهیم. این اندازه نرمال ریزش موها است. دلیل آن هم از بین رفتن موهای مرده و جایگزینی موهای جدید است. اما اگر موهای شما بیش از این تعداد است، دچار ریزش غیرطبیعی هستید و باید آن را درمان کنید...

ufile@ بازدید : 389 شنبه 05 تیر 1395 نظرات (0)

ايمني و بهداشت كار با شرايط فيزيو لوژيكي واجتماعي - رواني نيروي كار كه ازمحيط كار نتيجه ميدهد ارتباط دارد. اگر سازمان تدابير امنيتي و بهداشتي درستي اتخاذ كند،  افراد كمتري دچار صدمات جسمي يا اجتماعي - رواني خواهند شد. بيماريهاي متداول جسمي ناشي از كار شامل نارساييهاي قلبي،  انواع سرطان،  و از دست دادن اندامها يا حتي زندگي است. ساير بيماريهاي ناشي از كار عبارتند از بيماري خوني،  انواع بيماريهاي ريوي،  بروز اختلال در مركز دستگاه عصبي. شرايط اجتماعي - رواني خطرناك و علل اصلي كيفيت نازل زندگي شغلي عبارتند از فشار عصبي،  نارضايتي،  بي عاطفگي،  انزوا طلبي، ضعف بينايي،  فراموشكاري،  بي اعتمادي به ديگران،  بي دقتي،  زود رنجي،  دل شوره،  و پرداختن به مسائل بي اهميت.

درباره ما
Profile Pic
بهترین برای بهترینها
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 59
  • بازدید سال : 611
  • بازدید کلی : 199,880